5 Mayıs 2016 Perşembe

ÇİLEKLİ HİNDİSTAN CEVİZLİ SÜTLÜ TATLI

Bu aralar sütlü tatlılara takmış durumdayım.Bebekli olunca en pratik olan tarifleri seçiyor insan genelde:) Fırına girmeyen,pratik tatlılar en sevdiklerim:) Bu tarifi de Cahide Sultan'ın sitesinden aldım.Genelde tarifleri güzel oluyor:) Ben Pötibör bisküvi yerine burçak bisküvi kullandım.Zamanınız azsa hemencecik yapılabilecek bir tatlı,tadı da güzel,tavsiye ediyorum:;)


pratik tatlılar

Malzemeler
İrmikli muhallebi için
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 4 yemek kaşığı irmik
  • 1 tepeli yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • 1 Paket Burçak Bisküvü
Çilek sosu için:
  • 1 su bardağı çilek püresi
  • 1 su bardağı su
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta
Nasıl Yapılır?
  • İrmik, şeker, hindistan cevizi ve nişastayı tencereye alıp karıştırın.
  • Sütü ekleyip çırpın ve ocağın altını yakın. Kaynayana kadar tel çırpıcıyla karıştırın. Kaynamaya başladıktan sonra 1 dakika daha pişirmeye devam edin.
  • Son olarak vanilya ve tereyağını ekleyip, tereyağı eriyene kadar karıştırın.
  • Suyla ıslattığınız küçük boy yuvarlak veya küçük dikdörtgen borcama dökün. Ben dikdörtgen ayarlı kalıba döktüm.
  • Üzerine  bisküvileri dizin.
  • Çilek peltesi için: Çilek püresini, suyu, şekeri ve nişastayı küçük bir tencereye alıp karıştırın.
  • Altını yakıp kaynayana kadar karıştırarak pişirin.
  • Sıcakken bisküvilerin üzerine dökün.
  • Sos soğuyunca buzdolabına kaldırın. En az 2 saat dinlendirip dilimleyerek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder